Tre sidor om dagen håller inspirationen igång.

Jag såg en intervju, eller ja ett samtal, mellan John Ajvide Lindqvist
och Sara Bergmark Elfgren där Ajvide sa att han försöker ha som rutin att skriva minst tre datorskrivna sidor per dag. Oavsett om det blev bra eller inte så ska han skriva tre sidor per dag, bara för att något ur sig.
Det låter som en rätt bra rutin om man vill bli klar med sitt verk.
Om…NÄR jag fått ordning på datorn och ett fungerande wordsprogram ska jag försöka införa det. Om jag nu någonsin vill bli klar och publisserad kan det vara bra att ha en rutin.
Det skulle vara kul att kunna införa det. ÅS jag blir klar med Angela, Vargkrönikan och alla de andra. Alla noveller som jag har idéer om och så vidare. Framförallt borde jag ta som rutin att skriva ner dem överhuvudtaget, hur de än blir så måste jag skriva ner dem så jag inte glömmer bort dem, missar dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0